Geri

Gün Işığı: Moralinizi Yükseltin!

Kışın kasvetli gri havası ile savaşın ve hayatınıza ışık katın!

sowimage

Merhaba Gün Işığı!

Kış boyunca, gün ışığının az  olduğu zamanlarda daha fazla yorgun ve kendimizi biraz daha mutsuz hissederiz.

Özetle, gün ışığını az aldığımız için hayatın akışına ayak uyduramayız.

İşte iyi haber: Kış kısa bir süre içinde bitecek ve bahar siz daha ne olduğunu anlamadan gelecek! Günler uzuyor ve güneş her zamankinden daha çok parlayacak…

Güneş ışığı neden önemli?

Işık, vücudumuzun biyolojik saatini ayarlamasına yardım eder. Geceleri vücudunuz uyku hormonu da dediğimiz melatonin salgılar, melatonin vücut ritmimizi, modumuzu, fiziksel ve zeka performansımızı düzenler. Gün boyu iyi bir gün ışığı alamamak melatoninin aşırı salgılanmasına sebep olur, bu da vücudumuzun uykuda olduğunu düşünmesine yol açar, buna bağlı olarak da yorgun ve uykumuz var gibi hissederiz.

Ama hepsi bu kadar da değil! Gün boyunca alacağımız 15-20 dakika kadar gün ışığı vücudumuzun D vitamini üretmesini sağlar bu da kemiklerimize güç vermek ve bağışıklık sistemimizi güçlendirmenin yanı sıra sinir sistemimiz ve modumuzu yükseltir, ayrıca vücudumuzun "mutluluk hormonu" olarak da bilinen seratonin salgılamasına yardımcı olur.

 

Biraz güneşe çıkın! Eğer daha fazla ışık almak istiyorsanız ışık terapisi tedavisine gidebilir veya yağlı balıklar, yumurtanın sarısı ve günlük süt ürüleri gibi D vitamini bakımından zengin besinler tüketebilirsiniz.

sowimage

 Kasvete ve cansızlığa veda edin.

Soğuğun aynı zamanda saçınızın ve cildinizin yıpranmasında payı olabilir. Cildinizi ve saçınızı yeniden yapılandırın!
Işık saçan bir bakım için, güzellik rutininize Makyaj Bazı’nı, Yoğun Nemlendirici Parlak Kalem Ruju, Göz Kamaştıran İkili Aydınlatıcıyı ve Göz Kamaştıran Kusursuz Göz Altı Kapatıcısını ekleyebilirsiniz. Parlayan saçlar için Organik Sefa Çiçeği ile zenginleştirilmiş parlaklık veren spreyi kullanabilirsiniz.

 

sowimage

 

Göz alıcı bir ten ve güzel saçlar için mutfağa bir göz atın! Mevsiminde içerisinde beta-karoten, anti oksidan, C vitamini, Omega 3 bakımından zengin besinleri (deniz, balık mahsülleri), demir (tahıllar, kurutulmuş meyveler ve sebzeler), çinko ( karides, mercimek) veya B vitamini (badem, ceviz, süt ürünleri) bakımından zengin meyveleri ve sebzeleri seçin. Ve tabii ki bol su için!

 

sowimage

Peki siz hayatınıza nasıl ışık katacaksınız?

Share