This action generated an error, probably on our side, you can reload this page and retry
Error reason : unknown
Yeşil Etki İndeksi, tüketicilere yönelik şeffaflık taahhüdümüzün sürekliliğini simgelemektedir.
Yves Rocher olarak, çevresel ve toplumsal sorumluluğumuzu daha ileriye taşımak adına, 24 kurucu markanın bir araya geldiği ortak bir konsorsiyuma katılma kararı aldık. Bu iş birliği kapsamında, kozmetik ürünlerin çevresel ve sosyal etkilerini değerlendirmeye yönelik bilimsel temelli bir araç geliştirilmesi hedeflenmektedir.Değerlendirme sonuçları, tüketicilerin kolayca anlayabileceği A’dan E’ye kadar uzanan bir puanlama ölçeği ile sunulur. Bu sayede daha bilinçli tercihler yapılması teşvik edilirken, her geçen gün daha sorumlu bir tüketim anlayışının benimsenmesine katkı sağlanmaktadır. Fransa'da yürürlüğe giren İklim ve Dayanıklılık Yasası, 2024 itibarıyla tekstil sektöründe çevresel etiketlemeyi zorunlu hale getirmiştir. Bu uygulamanın önümüzdeki dönemde kozmetik sektörü için de zorunlu hale gelmesi öngörülmektedir.
Yeşil Etki Endeksi, 120 uzman tarafından belirlenen 50’den fazla kriter üzerinden gerçekleştirilen kapsamlı analizlere dayanan, sağlam ve bilimsel temelli bir metodoloji ile çalışmaktadır. Bu metodoloji, Fransız Standardizasyon Kurumu (AFNOR) tarafından onaylanmış olup, ürünlerin çevresel ve toplumsal etkilerinin güvenilir bir şekilde değerlendirilmesini sağlar. Yves Rocher olarak, ürünlerimizin çevresel etkilerine ilişkin şeffaf, anlamlı ve güvenilir bilgiler sunarak, tüketicilerimizin artan bilgi beklentilerine yanıt vermeyi ve bilinçli tüketim kararlarını desteklemeyi taahhüt ediyoruz. Söz konusu değerlendirme, tek bir puanlama sistemine dönüştürülerek kullanıcılar için kolay anlaşılır hale getirilmiştir. Analiz sürecinde; ürünün yaşam döngüsünün tüm aşamaları ham madde seçimi, tedarik zinciri, lojistik süreçler ve kullanım sonrası etkiler dahil olmak üzere bütünsel bir yaklaşımla ele alınmaktadır.
Çevresel Puan (%80)
Doğallık, biyolojik olarak parçalanabilirlik ve ekosistemler üzerindeki potansiyel etkiler.
Ambalajın çevre üzerindeki etkisi, kullanılan malzemeler, geri dönüştürülebilirlik ve ağırlık azaltımı
Hammadde seçimi ve üretim koşulları
Kat edilen mesafeler ve tercih edilen taşıma yöntemi
Toplumsal Puan (%20)
Markanın taahhütleri, hayvan refahı ve hammaddelerin ile ürünün üretim sürecindeki sosyal etkiler.
Hammadde
Bitmiş Ürün
Marka Taahhütü
Hayvanlar Üzerinden Test
Tüketicilerimize daha bilinçli ve sorumlu tüketim kararları alma imkânı sunmak amacıyla kullanıyoruz.Bu puanlama sistemi, ürünlerimizin tüm yaşam döngüsündeki çevresel ve toplumsal etkilerini değerlendirerek, şeffaflık temelinde anlamlı bilgiler sağlar.Ayrıca, en yüksek Yeşil Etki puanına sahip ürünlerimizi (A veya B notu) öne çıkarmayı; iyileştirme potansiyeli taşıyan ürünleri (C,D ve E notu alanlar) ise belirleyerek öncelikli olarak geliştirmeyi hedefliyoruz.Tüm ürünlerimiz (Puanlanmış ya da puanlanmamış ), formülasyon gereksinimlerini, ambalaj için doğa dostu kriterlerini ve Yves Rocher markasının taahhütlerini karşılamaktadır.Söz konusu ürünler kalite, etkinlik ve güvenilirlik açısından yüksek standartlara sahip olsa da, 2030 yılına kadar çevresel ve toplumsal etkilerini iyileştirme taahhüdümüz bulunmaktadır.
Her yeni ürün geliştirme sürecinde ya da mevcut ürünlerde yapılacak güncellemelerimizde, daha güçlü bir çevresel ve sosyal sorumluluk anlayışıyla hareket ederek sürekli iyileştirmeyi esas alıyoruz.
30’dan fazla ürünümüz Yeşil Etki İndeksi kapsamında değerlendirilmiştir. Web sitemizde, A notu alan Monoi Eko Refill Yedek Saç ve Vücut Şampuanı ile B notu alan Parlaklık Veren Katı Şampuan – Cansız Saçlar / Brillance (SLS, SLES içermez, tuzsuz, vegan) gibi ürünleri inceleyebilirsiniz. Bu ürünler, çevresel ve toplumsal sorumluluklar açısından en yüksek standartlara uygun olarak geliştirilmiş olup, tüketicilerimizi daha bilinçli tercihler yapmaya teşvik etmeyi amaçlamaktadır.
Ekiplerimiz, tüm ürünlerimizi mümkün olan en kısa sürede iyileştirmek amacıyla her gün sürekli gelişim odaklı bir yaklaşımla çalışmalarını sürdürmektedir.
Yeşil Etki İndeksi’nde D veya E notu alan ve bir ya da birden fazla kriterde iyileştirmeye ihtiyaç duyan ürünlerimiz, beş ana kriter üzerinden kolaylıkla tanımlanabilir. Bu ürünler, bizim için öncelikli geliştirme alanlarını oluşturmaktadır.
Tüm ürünlerimizde olduğu gibi bu ürünler de kalite, duyusal deneyim ve etkinlik açısından yüksek standartları karşılamaktadır. Ancak çevresel ve toplumsal etkileri dikkate alındığında, bu ürünlerin 2030 yılına kadar iyileştirilmesi için taahhütte bulunmaktayız.
Ürün favorilere eklenemedi. Lütfen daha sonra tekrar deneyiniz.
Favorileriniz maksimum sayıya ulaştığı için ürün favorilerinize eklenemedi. Dilerseniz favorilerinizden ürün kaldırarak yeni ürünleri favorilerinize ekleyebilirsiniz.