Green Impact Index | Yves Rocher
ajax error

This action generated an error, probably on our side, you can reload this page and retry

Error reason : unknown

Yves Rocher
0
orman ağaçları yüksek yeşilyeşil etki endeksi logosu

YEŞİL ETKİ İNDEKSİ

Yeşil Etki İndeksi, tüketicilere yönelik şeffaflık taahhüdümüzün sürekliliğini simgelemektedir.

Yves Rocher olarak, çevresel ve toplumsal sorumluluğumuzu daha ileriye taşımak adına, 24 kurucu markanın bir araya geldiği ortak bir konsorsiyuma katılma kararı aldık. Bu iş birliği kapsamında, kozmetik ürünlerin çevresel ve sosyal etkilerini değerlendirmeye yönelik bilimsel temelli bir araç geliştirilmesi hedeflenmektedir.Değerlendirme sonuçları, tüketicilerin kolayca anlayabileceği A’dan E’ye kadar uzanan bir puanlama ölçeği ile sunulur. Bu sayede daha bilinçli tercihler yapılması teşvik edilirken, her geçen gün daha sorumlu bir tüketim anlayışının benimsenmesine katkı sağlanmaktadır. Fransa'da yürürlüğe giren İklim ve Dayanıklılık Yasası, 2024 itibarıyla tekstil sektöründe çevresel etiketlemeyi zorunlu hale getirmiştir. Bu uygulamanın önümüzdeki dönemde kozmetik sektörü için de zorunlu hale gelmesi öngörülmektedir.

kadın el kremi uygulaması

YEŞİL ETKİ İNDEKSİNE GÖRE ÜRÜNLERİMİZ NASIL DEĞERLENDİRİLİYOR?

Yeşil Etki Endeksi, 120 uzman tarafından belirlenen 50’den fazla kriter üzerinden gerçekleştirilen kapsamlı analizlere dayanan, sağlam ve bilimsel temelli bir metodoloji ile çalışmaktadır. Bu metodoloji, Fransız Standardizasyon Kurumu (AFNOR) tarafından onaylanmış olup, ürünlerin çevresel ve toplumsal etkilerinin güvenilir bir şekilde değerlendirilmesini sağlar. Yves Rocher olarak, ürünlerimizin çevresel etkilerine ilişkin şeffaf, anlamlı ve güvenilir bilgiler sunarak, tüketicilerimizin artan bilgi beklentilerine yanıt vermeyi ve bilinçli tüketim kararlarını desteklemeyi taahhüt ediyoruz. Söz konusu değerlendirme, tek bir puanlama sistemine dönüştürülerek kullanıcılar için kolay anlaşılır hale getirilmiştir. Analiz sürecinde; ürünün yaşam döngüsünün tüm aşamaları ham madde seçimi, tedarik zinciri, lojistik süreçler ve kullanım sonrası etkiler dahil olmak üzere bütünsel bir yaklaşımla ele alınmaktadır.

YEŞİL ETKİ PUANI NASIL HESAPLANIR?

Ürünlerin çevresel ve toplumsal etkileri ölçülür ve A'dan E'ye kadar bir puan ile derecelendirilir.

Çevresel Puan (%80)

  • pictogramme formule green impact index
    jauge vert fonce formule green impact index

    Doğallık, biyolojik olarak parçalanabilirlik ve ekosistemler üzerindeki potansiyel etkiler.

  • pictogramme emballage green impact index
    jauge vert fonce emballage green impact index

    Ambalajın çevre üzerindeki etkisi, kullanılan malzemeler, geri dönüştürülebilirlik ve ağırlık azaltımı

  • pictogramme fabrication green impact index
    jauge vert fonce fabrication green impact index

    Hammadde seçimi ve üretim koşulları

  • pictogramme transport green impact index
    jauge vert fonce transport green impact index

    Kat edilen mesafeler ve tercih edilen taşıma yöntemi

Toplumsal Puan (%20)

  • pictogramme critere green impact index
    jauge vert fonce societal green impact index

    Markanın taahhütleri, hayvan refahı ve hammaddelerin ile ürünün üretim sürecindeki sosyal etkiler.
    Hammadde
    Bitmiş Ürün
    Marka Taahhütü
    Hayvanlar Üzerinden Test

YEŞİL ETKİ PUANINI NEDEN KULLANIYORUZ?

Tüketicilerimize daha bilinçli ve sorumlu tüketim kararları alma imkânı sunmak amacıyla kullanıyoruz.Bu puanlama sistemi, ürünlerimizin tüm yaşam döngüsündeki çevresel ve toplumsal etkilerini değerlendirerek, şeffaflık temelinde anlamlı bilgiler sağlar.Ayrıca, en yüksek Yeşil Etki puanına sahip ürünlerimizi (A veya B notu) öne çıkarmayı; iyileştirme potansiyeli taşıyan ürünleri (C,D ve E notu alanlar) ise belirleyerek öncelikli olarak geliştirmeyi hedefliyoruz.Tüm ürünlerimiz (Puanlanmış ya da puanlanmamış ), formülasyon gereksinimlerini, ambalaj için doğa dostu kriterlerini ve Yves Rocher markasının taahhütlerini karşılamaktadır.Söz konusu ürünler kalite, etkinlik ve güvenilirlik açısından yüksek standartlara sahip olsa da, 2030 yılına kadar çevresel ve toplumsal etkilerini iyileştirme taahhüdümüz bulunmaktadır.

Her yeni ürün geliştirme sürecinde ya da mevcut ürünlerde yapılacak güncellemelerimizde, daha güçlü bir çevresel ve sosyal sorumluluk anlayışıyla hareket ederek sürekli iyileştirmeyi esas alıyoruz.

WEBSİTEMİZDEKİ YEŞİL ETKİ İNDEKSİ ÜRÜNLERİMİZİ KEŞFEDİN!

30’dan fazla ürünümüz Yeşil Etki İndeksi kapsamında değerlendirilmiştir. Web sitemizde, A notu alan Monoi Eko Refill Yedek Saç ve Vücut Şampuanı ile B notu alan Parlaklık Veren Katı Şampuan – Cansız Saçlar / Brillance (SLS, SLES içermez, tuzsuz, vegan) gibi ürünleri inceleyebilirsiniz. Bu ürünler, çevresel ve toplumsal sorumluluklar açısından en yüksek standartlara uygun olarak geliştirilmiş olup, tüketicilerimizi daha bilinçli tercihler yapmaya teşvik etmeyi amaçlamaktadır.

Yves Rocher banyo ve duş dolumu

Daha Fazla Şeffaflık İçin

Ekiplerimiz, tüm ürünlerimizi mümkün olan en kısa sürede iyileştirmek amacıyla her gün sürekli gelişim odaklı bir yaklaşımla çalışmalarını sürdürmektedir.

Yeşil Etki İndeksi’nde D veya E notu alan ve bir ya da birden fazla kriterde iyileştirmeye ihtiyaç duyan ürünlerimiz, beş ana kriter üzerinden kolaylıkla tanımlanabilir. Bu ürünler, bizim için öncelikli geliştirme alanlarını oluşturmaktadır.

Tüm ürünlerimizde olduğu gibi bu ürünler de kalite, duyusal deneyim ve etkinlik açısından yüksek standartları karşılamaktadır. Ancak çevresel ve toplumsal etkileri dikkate alındığında, bu ürünlerin 2030 yılına kadar iyileştirilmesi için taahhütte bulunmaktayız.

Ürün favorilerinize eklendi.Tüm Favorilerim