Geri

Yoğun Bir Hayata Geri Dönüş Tüyoları

Tatil sezonu sona erdi ve biliyoruz ki eylül ayı çoğunuz için işe, okula ve sorumluluklara geri dönüş demek.Bu dönüş hoşunuza gitmese de işte size kendinizi daha iyi hissetmenizi sağlayacak öneriler

Er ya da geç tatil dönemi sona eriyor. Bu da hem yaşam şeklinize hem uyku ve yemek düzeninize hem de stres seviyenizde değişime sebep olabilir. Bu yazımızda, size bu geçiş dönemini daha kolay hale getirmek için neler yapabileceğiniz konusundaki önerilerimizi sunmak istedik. Bu dönemi iyi yönettiğinizde göreceksiniz ki yılın kalanını daha kolay ve keyifli geçireceksiniz. Gelin önerilerimize bir göz atalım…

1.Öneri: Bir geçiş döneminde olduğunuzu kendinize hatırlatın!

…özellikle uyku düzeniniz için! Tatilde daha geç yatma ve sabah alarm kurmama alışkanlığı ediniriz. Günlük hayata geri dönerken, normal rutininize de geri dönmeniz gerekir. Yani işe ya da okula döndüğünüz gün erken kalkmak yerine, 1 hafta önceden alarmınızı daha erkene kurarak, erken kalkmaya daha kolay adapte olabilirsiniz. Erken kalktığınızda geceleri de erken yatma ihtiyacı hissetmeye başlayacaksınız. Bu şekilde çok da zorlanmadan rutininize dönebilirsiniz. Eğer uykuya dalmakta zorlanıyorsanız telefonunuzu bir kenara bırakıp, biraz kitap okumayı deneyebilirsiniz.

sowimage

2.Öneri: Kendinize zaman ayırın

Tatil; rahatlama, dinlenme ve her şeyden biraz uzaklaşma zamanıdır. Normal rutininize geri dönerken size önerimiz kendinize zaman ayırmanız…Bunu yaparken de günlük aktiviteleri hayatınıza katmanız size yardımcı olacaktır. Örneğin; sabahları meditasyon ile güne başlayabilir, esneme hareketleri ile vücudunuzu güne hazırlayabilirsiniz. Sabahları 10 dakika erken kalkıp, telefonunuzdan ve bilgisayarınızdan uzak kendinizi dinleyebileceğiniz bir zamanı kendinize ayırabilirsiniz. Bu şekilde güne hem bedenen hem de mental olarak daha zinde başlayacaksınız.

Gün içinde de temponuza ara vermeyi unutmayın. Yemek zamanlarını biraz daha uzatarak hem yemeklerin kolay sindirimine yardımcı olabilir hem de rahatlamak ve yeniden odaklanmak için kendinize zaman ayırmış olabilirsiniz. Gün boyunca da yine kendinize molalar vererek kendinize ayırmayı unutmayın!

sowimage

3.Öneri: Formda kalın

Yaz boyunca daha aktif ve dinlenmiş oluruz. Böylece de daha kolay formda kalabiliriz. En büyük isteğimiz ise; yılın kalanında da bu formu korumak! Düzenli egzersiz yapmaya devam ederek daha fazla enerji sahibi olabilir, zihnen daha iyi hissedebilir, formda kalmak ve sağlıklı beslenmek için ise; daha fazla motivasyona sahip olabilirsiniz.

İşte her gün yapabileceğiniz bazı fiziksel aktiviteler: bisiklete binmek, koşmak, yürümek, evde egzersiz yapmak ve hatta yeni bir sporu denemek!

sowimage

4.Öneri Pozitif kalın

Size bir diğer önerimiz ise; tüm kötü ve negatif düşünceleri bir kenara bırakıp, pozitif kalmanız… Bunun için tatilinizden kalan tüm güzel anıları ve anları kendinize sık sık hatırlatın. Her şeyin güzel devam edeceğine olan inancınızı kaybetmeyin. Hayata geri dönmenin faydalarını da unutmayın. Mesela, yeni projeleri hayata geçirebilir, sıfırdan bir şeylere başlayabilir, arkadaşlarınızla tekrar bir araya gelebilir ve en sevdiğiniz restoranda mükemmel bir yemek yiyebilirsiniz. Tüm bu planlar sizin pozitif kalmanıza yardımcı olacaktır.

sowimage

5.Öneri: Eşyalarınızı düzenleyin

Hiç çok fazla eşyanız olduğunu ve dağınıklığın ortasında kaldığınızı hissettiğiniz bir an yaşadınız mı?

Sadece ihtiyacınız olan eşyalarla ve düzenli bir ortamda yaşamak son derece faydalıdır. Zihninizi rahatlatmak ve hayata yeniden geri dönmeye başlarken evinizi düzene sokmak bu geçişi kolaylaştırmanıza yardımcı olacaktır. Dağınıklık günlük stresinizi ve endişe duygunuzu ortaya çıkarabilir ve bu da sizi daha az üretken hale getirebilir.

sowimage

 1.Adım: Eşyalarınızı sıralamaya başlayın

Daha az kullandığınız eşyalarla başlayın. Kendinize ‘bu eşyalar gerçekten gerekli mi?’ diye sorduğunuz nesnelerle başlayabilirsiniz. Örneğin; bu eşyaları son 6 ay içinde kullanıp kullanmadığınızı düşünün. Eğer kullanmadıysanız onları ihtiyacı olan birine satabilir ya da atabilirsiniz. Başlangıçta bu eşya temizliği size zor gelse de eşyalarınız azaldıkça daha özgür hissedeceksiniz.

2.Adım : Kıyafet dolapları

Dolaplarımız çoğu zaman bir kıyafet karmaşası halindedir. Cesaretinizi toplayın ve artık giymediğiniz kıyafetlerden kurtulun. Bu kıyafetleri bağışlayabilir, satabilir veya geri dönüştürmek için verebilirsiniz.

Sizin bu döneme özel önerileriniz neler? Yorumlarınızı bekliyoruz!

Share