Geri

Yeni Parfümlerimizin Perde Arkası

Parfüm Pazarlama Müdürümüz Capuccine La Collection serisinin bilinmeyenlerini anlatıyor...

La Collection serisinin yaratılışını mercek altına aldık.

 

Bir parfüm tasarımının arkasındaki meslek ve uzmanlık nedir?

Bunun için bir çok insan gerekli!

Kokularımızı yaratmak için bir koku evi kullanırız. Örneğin; La Collection serisi için kullandığımız koku evi Firmenich. Geliştirme aşamasında, pazarlama ekibi tüm ekip içi bilgilendirmelerden sorumludur ve çeşitli gelişim aşamalarını koordine eder. Bu bilgilendirmelerden bazıları şunlardır:

  • Koku evine parfüm hakkında bilgi verilmesi ve finalde parfümün onaylanması
  • Kreatif ajansa şişe ve kutu tasarımı ile ilgili bilgi verilmesi
  • R&I ekibine parfümün formülü hakkında bilgi verilmesi
  • İç ekiplere parfümün teknik ve endüstriyel gelişimi ile ilgili bile verilmesi

Bir parfüm serisinin yaratılması gerçekten ortak bir çaba gerektirir! Gelişim uzmanı, güvenlik, yasal işler, perakende satış ve iletişim gibi gelişimden sorumlu tüm iç ekipler bir araya gelir.

sowimage

Bir parfüm yaratmanın temel adımları nelerdir?

sowimage

4 Ana adımı vardır:

  • Koku evine parfüm hakkında bilgi verilmesi

Bu, gelişim süreci için gerekli olan, pazarlama ekibi tarafından gerçekleştirilen en temel adımdır! Tüm projenin çerçevesini oluşturur:ne tür bir koku, hangi koku ailesi,  hangi hedef kitleye, hangi hikayeyi anlatmak istiyoruz, vb.

  • İlk yaratıcı fikirlerin parfümcülerin yorumuna sunulması

“Klasik” bir koku için bir düzine fikir sunulur.Örneğin;La Collection serisi için elliden fazla fikri değerlendirdik ve pazarlama ekibimiz 3-4 tanesini seçerek parfüm uzmanlarının yorumuna sundu.

  • Şişelenme işlemi öncesi 1 sene formüllerin geliştirilmesi

Pazarlama ekibi, parfüm laboratuarı ekibi ve parfum evi, en ideal formülü, bitkisel içeriği ve notaları bulmak adına haftada bir buluşurlar. Bu toplantılar sırasında parfum uzmanlarının önerilerini değerlendirip, cildimizde test edip, notalar üzerine tartışırız.

Özellikle, her hafta bitkilerin ve çiçeklerin her notayı nasıl oluşturduğunu, formülleri nasıl daha etkili hale getirebileceğimizi ve bu bitkilerin sürdürülebilir kaynaklardan gelip gelmediğini tartışıyoruz.

  • Tüketici Testi

Geliştirilen notalardan memnun olduğumuzda, bunları tüketici panelinde test ediyoruz. Bu test, hataları düzeltmemize ve anlatmak istediğimiz hikayeye en uygun notayı seçtiğimizden emin olmamıza yardımcı oluyor.

Doğa bizim ilham kaynağımız çünkü doğada sıradanlık ve tekdüzelik yok!

sowimage

Bir koku yaratmak ve bir koleksiyonu lanse etmek ne kadar zaman alıyor?

Ortalama olarak, ilk fikir ortaya atıldıktan piyasaya sürülene kadar, bir parfümün yaratılması 2 seneyi buluyor. Bir koleksiyonun lanse edilmesi ise; 3 yıllık sıkı bir çalışma ve tutkunun eseri.

Size ilham veren nedir?

Yves Rocher’de bize ilham veren doğadır. Çünkü doğada sıradanlık ve tekdüzelik yok! Doğa deneyim ve duyguların bir araya gelmesidir.Bu yüzden, her zaman parfümlerimizin başlangıç noktası doğa…

sowimage

La Collection Serisi Hakkında:

La Collection serisindeki parfümleri bir araya getiren nedir? Neden bu seriye ‘Koleksiyon’ diyoruz?

La Collection serisini doğayı ilham alarak yarattık. Parfümlerin hepsi size ve teninize uyum sağlamak, size farklı pozitif duygular hissettirmek adına alanının en tecrübeli insanları tarafından geliştirildi.

Bu Koleksiyonun arkasında insana ve doğaya verdiğimiz değeri daha da ileriye taşıma amacı var. Vurgulanan her bitkisel içerik kalitesi, sürdürülebilirliği ve kokuya olan katkısı göz önünde bulundurularak özenle seçildi.

Çevreye verdiğimiz değer doğrultusunda,ambalaj tasarımlarımızı daha çevre dostu hale getirmek için çalışmalar yaptık. Kapakları geri dönüştürülmüş plastikten, şişe ve kutuları ise; tamamen geri dönüştürülebilir maddelerden elde ettik.

Sonuç: İçeriklerimizde zararlı ve gereksiz hiç madde kullanılmıyor. Formüllerimiz endokrin sistemini bozduğundan şüphelenilen renklendirici ve BHT içermiyor.

Un Matin Au Jardin serisini neden yenilediniz?

Un Matin au Jardin serisi tamamen yeni bir görünüme sahip, Eaux Fraiches ile daha bitkisel ve etkili! Formülündeki bitkisel içerikler arttırıldı, renklendirici ve BHT çıkarıldı, ambalajı daha doğa dostu hale getirildi. Her biri eski orjinal kokusunu koruduğundan daha önce kullandığınız kokuyu bulabileceksiniz.Sadece daha geliştirilmiş halini…

 

 

 Müşterilerin daha önce kullandıkları kokuları bulamadıklarında hayal kırıklığına uğrayacaklarından korkmuyor musunuz?

Yeni ‘La Collection’ serimizin müşterilerimize hoş bir sürpriz yapacağını düşünüyoruz. Bitkisel içeriği arttırılan bu seri, daha keyifli ve daha çekici kokularıyla bir çok karakteri içeriğinde barındırıyor. Herkesin yeni bir favori kokusu olacağına emin olduğumuz serimiz, umarız müşterilerimizin isteklerini karşılar 😊

Eaux Fraiches için de aynısı geçerli…

 

 

sowimage

La Collection ile ilgili başka paylaşmak istediğiniz bir şey var mı?

‘La Collection’ toplamda 12 parfümden oluşuyor. 2019’da Türkiye’de 6 tane çıkacak, böylece gelecek yıllarda daha da fazla sürprizle karşılaşabilirsiniz!

La Collection serisinde sizin favorileriniz neler?

Cappucine : Ben Matin Blanc’ı çok seviyorum.Sanki bir ipek kozasındaymışım hissi veriyor bana. Dışarı çıktığımda ve kendime güvenli hissetmek istediğimde ise;Autour de Minuit’yi tercih ediyorum.

Ekipte Cuir de Nuit de çok popüler. Ne zaman sürülse ofiste iz bırakan bir koku oluyor ve çok iltifat alıyor.

sowimage

Okuyucularımıza bir kaç öneri:

Parfüm şişesini nasıl saklamalıyım?

Isı ve ışıktan uzak saklamanızı önerim.

Parfümümün uçucu olmaması ve gün boyu tenimde kalması için ne yapmalıyım?

Parfüm sıktıktan sonra beliğinizi ve boynunuzu ovmayın! Bu hareket maalesef bilinenin aksine koku moleküllerini ezer. Parfümünüzün doğal kurumasını bekleyin.

 

 

Yeni La Collection serimizdeki kokuları deneyin. Yorumlarınızı bekliyoruz!

Share