Geri

Daha iyi mod: Nasıl pozitif kalırız?

Mucize sabahlar.. Pozitif düşünme ve aktif yaşamın gücü.. Gününüzü daha mutlu hale getirmek için önerilerimizi keşfedin ! Hayatınıza pozitiflik katın!

1/ Sabah Rutini

Herşey yataktan çıktığınızda başlar !

Uyandığınızdaki ilk dakikalar günün kalanındaki modunuzu belirlemede önemli rol oynar ve pozitif enerjinizin tüm gün boyunca devam etmesine yardımcı olur.

Mükemmel bir güne hazırlanmak için her sabah kendinize 30 - 45 dakika ayırmanız önemlidir.

Kendinize güzel bir kahvaltı hazırlayın. Eğer ki çok aç hissetmiyorsanız da sıcak bir içecek ile sessizliği ve kendinizi dinleyin. Bedeninizi ve zihninizi sağlıklı uyandırmak için gözlerinizi kapatın ve 10-15 dakika zihninizi dinlendirin. Biraz daha cesur ve motive olanlar; “Miracle Morning “i (Mucize Sabah) deneyebilir.

 

sowimage

Daha enerjik olabilmek için 1 saat erken uyanmak biraz çılgın bir fikir gibi gözükse de, günlük rutininizdeki bu  1 saati egzersiz yapmak, yazı yazmak ya da çalışmak için kullanmak güne en önemli şey ile başlamanıza neden olur: Kişisel gelişiminiz.

sowimage

2/ Şükredin : Işıldayın !

Her gece yatağa girmeden önce günü bitirmek ve şükrettiğiniz 5 şeyi listelemek için zaman ayırın. Bazı günler diğerlerine göre daha kolay olsa da her zaman şükretmek için sebepleriniz var: en sevdiğiniz iş arkadaşınızla çıktığınız bir öğle yemeği, gün içinde yediğiniz mükemmel bir yemek, en sevdiğiniz televizyon programını izlemek için ayırdığınız zaman, güzel geçen bir telefon konuşması, arkadaşlarla içilen kahve, sağlıklı olmamız,vb.

Hayatınızdaki olumlu şeyleri not almanız, bu olumlu durumların size geri dönmesini sağlayacaktır. Göreceksiniz ki şükredeceğiniz pek çok şey var.

sowimage

3/ Negatif düşüncelerden kurtulun: Pozitifliğin gücünü keşfedin

En zor durumlarda bile her zaman pozitif taraflar vardır. Zorlukların bize getirdiklerine yoğunlaşmak yerine pozitif düşüncenin hayatımızı nasıl iyi yönde etkilediğine yönelmeliyiz. Rahatsız olduğumuz durumların içinde kolaylığı bulmak ve her zaman olayların pozitif taraflarına yönelmek gelişimimizi iyi yönde etkileyecektir. Çok kolay gibi görünmese de düşünce gücünüz ve düşünce yapınız sınırsızdır ve hem bakış açınızı hem de geleceğinizi etkiler !

 

sowimage

 

Çoğu zaman en kötüsünü düşündüğünüzde kötü durumların başınıza geldiğini farketmişsinizdir. Beyniniz gerçeklik ile hayal arasındaki farkı anlayamaz.

İyi ya da kötü olası bir olayın üstüne yoğun bir şekilde odaklanıyorsanız bunun gerçekleşmesine neden olabilirsiniz. Örneğin; eğer depresif bir modunuz var ise; vücudunuz da modunuz gibi kötü ve olumsuz durumlara ayak uydurmaya başlayacaktır.

Kafanızda negatif düşünceler fısıldayan sesi, her zaman olayların içinde pozitif bir taraf bularak susturun. Başarması güç olabilir ancak denemeye devam ederek bunu bir alışkanlık haline getirebilirsiniz.

sowimage

Yolda aracınız mı bozuldu? En azından sağlıklısınız ve bir kaza yapmadınız. Önemli bir görüşmeyi mi kaçırdınız? Dışarıda sizi bekleyen daha iyi bir fırsat var. Metro mu arızalandı? Kitabınızı okumak ya da müzik dinlemek için daha fazla vaktiniz var demektir.

 

sowimage

Beyninizin sahte bir kahkaha ile gerçek bir kahkaha arasındaki farkı anlayamadığını biliyor muydunuz? İki türlü de beyniniz mutluluk hormonu salgılayarak daha iyi ve pozitif hissetmenizi sağlıyor.

Hadi deneyin ! Yüksek sesle kahkaha atın ve bir kaç saniye içinde neler olacağını görün!

Şayet kahkaha atabileceğiniz bir pozisyonda değilseniz o halde gülümseyin.Hatta bu gülümsemeyi ayna karşısında yaparak kendinizi daha iyi hissedebilirsiniz. Bu tuhaf görünebilir ama göreceksiniz ki bunu yapmak  size kocaman bir mutluluk dalgası getirecek. 

sowimage

4/ Ne kadar daha yolun kaldığına bakmaktansa ne kadar yol katettiğine bak

Bazen yaptığımız planlarda başarısız olduğumuzda, sadece negatif taraflarını görürüz: ‘İşe yaramaz biriyim’, ‘İstediğim hiç bir şeyi elde edemedim’, ‘Bu iş için çok uzun zaman harcadım’  gibi düşüncelere kapılırız.

Karşınıza çıkan zorluklara odaklanmak yerine ne kadar çok yol katettiğinize bir bakın. Geriye dönün ve buraya ulaşmak için nereden başladığınızı ve olduğunuz noktaya nasıl geldiğinizi hatırlayın.

Uzun bir yoldu değil mi? Eğer ilerleyebildiyseniz, şimdi de ilerleyeceksiniz.

sowimage

5/ Doğal güzelliğinizi çoğaltarak kendinizi daha güzel hissedin!

Kendinizi daha iyi, daha güzel ve öz güvenli hissetmek için, çoğunlukla ihtiyacınız olan biraz eyeliner ya da ruj, favori elbiseniz ya da güzellik merkezinden saçınızda değişiklik yapmak için aldığınız randevu olabilir.

Fiziksel olarak iyi hissetmek size ruhsal olarak da pozitiflik katacaktır. Kendinizi şımartın ve zamanınızı iyi kullanın: bu size önemsiz  gibi görünse de sağlığınız için önemlidir.

6/ Kendinize ‘Mutlu Anlar’ şarkı listesi oluşturun!

Bu liste size şarkı söyleme, dans etme ya da etrafta zıplama hissi verebilir. Biraz eğlenceden daha iyi ne olabilir ki ! Moralinizi düzeltmek için dinamik bir müzik açın ve enerjinizi zirveye taşıyın !

sowimage

7/ Egzersiz ya da spor yapın: Harekete geç !

Sıradan bir tavsiye diyebilirsiniz ancak enerjinizi ve stresinizi kontrol etmek için en ideal yöntemlerden biri egzersiz ya da spor yapmak. Zamanınız mı yok? Kısa bir bisiklet gezisi yapabilir, 20 dakikalık bir yoga dersine katılabilir ya da güzel havalarda evinize giderken bir durak erken inip yürüyerek güneşin ve kulaklığınızdaki müziğin keyfini çıkarabilirsiniz.Bu sayede egzersiz sonrası yaşayacağınız keyfi ve D vitaminini garanti ediyoruz.

 

sowimage

Sosyal Medya Uzmanımız, ofisin en dinamik ve eğlenceli kişisi Tamer'den, size özel bir kaç öneri !

 

1/ Güne iyi başlamak ve tüm gün iyi hissetmek için nasıl bir rutininiz var?

Sabahları erken güne başlamak benim için çok önemli. Hahtada 3 ya da 4 gün sabahları en az yarım saat yoga yapıyorum ve her gün işe bisikletle geliyorum. Tabi ki ofise geldiğimde kahvaltı yapmayı da ihmal etmiyorum. Bu sabah rutinime devam ederken en sevdiğim motive edici müzikler de her zaman kulağımda 😊 ! Her hafta iş planımı- yapılacaklar listemi önceden hazırlayarak, hafta boyunca güncel tutuyor ve tamamladığım işlerin üstünü çizerek kendimi motive ediyorum.

 

sowimage

2/ Modunuz düştüğünde ya da negatif duygulara kapıldığınızda ne yaparsınız?

Modumun gün içerisinde düşmesi aslında tehlikeli bir durum. Çünkü bu sırada olumsuzluklara yenik düşmüşüm demektir. Bu durumlarda ofiste en sakin köşeye çekilip 10-15 dakika boyunca kendimi dinleyerek, arınma ve yenilenmeye çalışıyorum. Bu süre boyunca yeni planlar ve projeler üzerine düşünmek de ayrıca beni rahatlatıyor.

 

sowimage

3/ Günlük hayatınızı daha iyi hale getirmek için ipuçlarınız var mı?

Hafta içi daha verimli olabilmek adına, hafta sonlarımı kendime ayırmaya dikkat ediyorum. Kendime iyi gelen ve beni hem dinlendiren hem de rahatlatan ilgi alanlarıma yöneliyorum. Örneğin, su ile ilgili aktiviteler ve sporlardan büyük keyif alıyorum. Size de önerim kendinize iyi gelen aktiviteleri yapmaya devam edin, ve kendi hayata karşı olan motivasyonunuzu yükseltecek, sizi mutlu edecek şeyleri bulun ! Bu sokak hayvanlarına yardım edeceğiniz bir sivil toplum kuruluşunun etkinliği de olabilir, ya da bir çömlek atölyesinde gönüllü olarak çalışmak da. 

sowimage

Sizin günlük hayattaki pozitif kalma ipuçlarınız neler? Yorumlarda bizimle paylaşın !

Share