Geri

Sınavlara hazır mısınız?

Yıl sonu sınav dönemi, düşündüğünüzden daha hızlı yaklaşıyor!

Bu dönemle nasıl sakince başa çıkabilirsin?

  • Keyifli bir sınav deneyimine sahip olmak

Çalışma sürenizi hesap ederek tam gün veya yarım gün bir program oluşturun.
Bir kağıda, sınavda sorumlu olduğunuz tüm bölümleri yazın ve önce en önemlilerini programınıza ekleyin. Kendinizi boğmayın, aksi halde baskı altında hissedeceksiniz ve daha az verimli olacaksınız.

  • Giyinerek kendini hazırla!

Sadece ders çalışmak için evde "kötü" bir gün geçirmek? Bütün gün sadece pijamalarınızda evde kalmak gerçekten cazip gelebilir. Ama sınav çalışmaya odaklanmak için beyninizin günün başladığını farketmesini sağlamalısınız. Duş al, giyin ve başla!

sowimage
  • Doğru besinlerle beslen.

Sağlıklı beslenin. Sindirimi kolay yiyecekleri tercih edin ve enerji alımınızı gün boyunca eşit bir şekilde dağıtın! Sabah kahvaltısı yapmayı unutmayın ve akşam yemeğine kadar ara öğün yapmak için kendinize bir şeyler hazırlayın.     

  • Ders çalışırken ara verin.

Ara vermek için belirli zamanları ayarlayın, böylece yeniden kendinizi şarj edebilirsiniz.
Verimli bir çalışma için kendinize zaman ayırmak ders çalışmak kadar önemlidir. Bu süre zarfında, zihninizi tazelemek için bir yürüyüşe çıkın ve beyninize bilgiyi işlemesi için zaman verin.

sowimage

 

  • Günde iki bardak kahve ile kendinizi sınırlayın

Uykudan kaçınmak için kafeinli içecekleri sınırlandırmaya çalışın. 

  • Bolca su için.

Bir su şişesini daima yakınınızda bulundurun ve bol miktarda su bakımından zengin sebzeleri (salatalık, domates, biber vb.) yiyin.    

  • Uyu ve beyninin dinlenmesini sağla!

Beynin çok çalışıyor! Sınavlar devam ederken erken ve belirlenen saatlerde yatınız. 

  • Dikkat dağıtıcı şeylerden kurtulun.

Odaklanmak için telefonunuzu başka bir odaya koyun!    

 

Başarılı çalışma ipuçlarımız!

Başlamak kolay değil! Aslında, hepimiz çalışmayı ertelemeye meyilliyiz, ancak size bir tavsiye vermemiz gerekirse,şudur: Her ne pahasına olursa olsun son dakikaya kadar beklemekten kaçının. 

Bunun yerine, aşamalı ve başarılı çalışma seansları yapmanızı ve uzun süreli hafızanızı kullanmanızı öneririz. Hepsi sizin için en uygun olan öğrenme tekniklerini bilmek ve işitsel, görsel veya kinestetik bir hafızanız olup olmadığını anlamakla ilgilidir. Sizin için neyin doğru olduğunu bulmak ister misiniz? Verimliliğinizi artırmak için akademik yıl boyunca farklı teknikleri denemenizi öneririz!   

Görsel hafıza

Görsel hafızanız için çeşitli çalışma tekniklerini seçebilirsiniz: zihin haritaları, flash kartlar veya inceleme sayfaları.

Zihin haritaları, ağaç benzeri bir diyagramla kavramlar arasında bağlantılar oluşturmayı içerir. Size yardımcı olmak için renkler ekleyin: zihin, rengi ve görünür bir hiyerarşiyi daha iyi korur

Flash kartlar, dizin kartlarıyla ya da bir A4 sayfasını 6 dikdörtgen halinde keserek oluşturabileceğiniz küçük kartlardır. Bir tarafa soruları, diğer tarafa cevapları yazın. Sınav sırasında karşılaşabileceğiniz bir soru paketi oluşturun ve kendinizi sorgulayın. Flashcards oluşturabileceğiniz mobil uygulamalar da var!
İnceleme sayfaları, önemli bilgileri ve sınav konularınızın ana hatlarını hızlı bir şekilde gözden geçirmenize yardımcı olur. İncelemeyi kolaylaştırmak için önceden oluşturulmuş bir renk kodu belirleyerek anahtar sözcükleri vurgulayabilirsiniz.

 

 

sowimage

 

İşitsel hafıza

İşitsel belleğinizden en iyi şekilde yararlanmak için,bir ses kaydedici veya telefonunuzu kullanabilirsiniz.

Önemli kavramları vurguladığınızdan emin olduktan sonra notlarınızı tekrarlayın ve işe giderken, uyumadan önce veya ders çalışırken onları dinleyin. Ayrıca gruplar halinde çalışabilirsiniz: kavramları açıklayarak ve başkalarının size kavramları açıklamasını sağlayarak, onları daha kolay özümseyeceksiniz!  

“Kinestetik” hafıza

Bu hafıza, bilgiyi bir hareketle ilişkilendirmeyi gerektirir. Notlarınızı tekrar okuyunuz ve dolaşırken tekrar okuyunuz ya da başka bir aktivite yaparken bunları dinleyiniz: bu bilgiyi daha iyi tutmanıza yardımcı olacaktır.  

Son ipucumuz: Kuru Ciltler için Onarıcı Duş Kremi ile duşun altında nemlendirme yaparak kendinize ve vücudunuza özen gösterin.

sowimage

Son İpucu: 

Enerji dolu kalmak ve ışıltınızı korumak için vitamin bakımından zengin detoks suları için.                                              Sınavlarınızda başarılar!     

Sınavlara hazır mısınız? Yorumlarda ipuçlarınızı duymak istiyoruz!

Share